Tisdag.

 
Jag ska aldrig mer längta till snön. Det här är ju det värsta som finns och det ställer bara till en massa problem.
 
När jag gick ut imorse så var det inte plogat utanför dörren. Så jag pulsade i några decimeter snö tills jag kom upp på vägen. Att gå tar tid, det är glashalt och de har fortfarande inte grusat. Cykla går inte eftersom det är dåligt plogat, spårigt och massa snö. Bussarna är minste 15, 20 minuter sena och bilen vill jag inte ens tänka på att köra ut med.
Jag gick till skolan iallafall. För det känns som det säkraste alternativet.
 
När jag kom hem gick jag ut för att skotta av bilen. Sjukt mycket snö på den. Och ännu mera snö runt den. De har liksom plogat in alla bilarna som är parkerade på gatan. Smidigt. Efter många om och men tog jag bussen till giraffen för att köpa mig en snöskyffel (haha). Gick in på Jula, där var ALLA skyfflarna slut. Hittade tillslut en på Coop. Åkte hem igen och nu har jag precis skottat runt bilen, och testat att starta den, den rullar iallafall framåt när man trycker på gasen, så ut ska jag väl komma när det väl är dags för det. Tänker inte åka ut i onödan, för då kommer jag väl inte in igen..
 
Nu ska jag duscha katten. Vare sig hon vill eller inte. Hon måste ju bli julfin som alla andra.
 
Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback