Tips mot torra händer!


Mina händer torkar alltid ut, varje vinter. Så fort kylan kommer så börjar det, torra händer och sprickor på "simhuden" mellan fingrarna. Och nu när vi läser kontaktlinser och inte gör annat än att tvätta och sprita händerna så gör ju inte det saken bättre.

Så när jag var hemma i helgen fick jag ett tips av min lilla moster. 

Tipset består av olivolja och socker. Så nu har jag precis testat. Jag hällde en liten skvätt olivolja i ena handen, sen hällde jag på en sked med socker i olivoljan och gnuggade händerna med detta. Det fungerar som peeling, och så gör olivoljan händerna jättemjuka. Det känns jätteskönt, man peelar liksom bort den döda torra huden och så blir händerna mjuka och lena. Testa!!!


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback