Skitdag!

 
Det där med tisdagar. Ytterligare en tisdag från helvetet. Tror det är den där krossade spegelns fel. Otur.
 
Vaknade utvilad imorse. Åt frulle i lugn och ro. Fixade lite hemma. Packade lite, städade lite och gjorde lite sånt. Satte mig vid datorn, vid kl 10.00. Läste Majas blogg; "8 minuter försenade från Hultsfred, på väg till skolan för övning nu på fm". Jag och Maja är i samma grupp, men vi börjar ju inte föräns 13.00 idag, så jag tänkte att hon nog har bytt grupp. Men kollar schemat för säkerhetsskull - VI BÖRJADE VID NIO! Slängde bokstavligen talat på mig kläder och slängde mig på cykeln, det pissar slask från himlen och jag glömde mitt sadelskydd så jag stod upp och trampade som en idiot till skolan. Hade som tur var inte missat så himla mycket, bara sånt som vi gjort innan. Och jag fick vara med på den viktigaste biten iallafall, så det gjorde inte så mycket. Sen hade jag tentafeedback från den praktiska synisen, fick bara massa positiv kritik. Jag blir så glad! Han tyckte att allt var bra. YES!! (det enda positiva som hänt idag).
 
Efter min korta övning cyklade jag till Giraffen för att hämta ut min kurslitteratur. Skulle handla clementiner och när jag skulle hämta scannern plockade jag fram husnyckeln och tänkte låsa upp scannern med den.
Sen när jag cyklar hem (fortfarande ståendes på cykeln) så går det bra ända tills jag kommer till backen utanför lägenheten, då var jag en millimeter från att göra en jättevurpa. Hade suttit fint att landa i slasken. När jag kommer in så ska jag plocka fram nyckeln och böjer mig ner, och när jag ska ställa mig rakt för att låsa upp så drar jag huvudet rätt i tidningsgrejen som sitter bredvid dörren, den är av stål och det gjorde fruktansvärt ont.
 
Det är inte bra när huvudet och kroppen tar jullov för tidigt. Men imorgon vid kl.10.30 så kan jag pusta ut på riktigt. Då är det jullov tjohej!
 
PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback