Måndag.

 
Minus 8,5 grader var det när jag cyklade till skolan idag. Till råga på den kalla temperaturen skulle vi vara ner i hamnen - dubbelt så långt att cykla. + Att det var snö på backen. Då tar det ytterligare längre tid att komma fram.
Vi hade introduktion till Kontaktlinskuren och en kort föreläsning om kontaktlinshistoria. Efter lunch hade vi vår första kliniska övning i kursen; isättning av kontaktlinser. Vi hade en pytteliten liknande övning i ettan, men då instruerade vi varandra hur man satte i en kontaktlins, nu skulle vi sätta i på varandra. Skoj! Det var lite knepigare att sätta i på någon annan, och det var läskigt när någon annan satte i på en själv. Men det gick ju det med!
 
Nu ska jag beställa kurslitteratur. Och det är ju något som inte är en students roligaste stund - pengar. Vår obligatoriska litteratur kostar 1000 kronor. För EN bok. Sen kanske man vill ha någon av referenslitteraturen, och de låg väl på cirkus 800 kr/ bok. Kul såhär i julklappsköpartider. Nej.
 
På tal om pengar så har jag gjort en ny investering. Jag intalar mig iallafall att det är det. Jag har köpt en Iphone 5. Lite hastigt och lustigt sådär. Jag och Emil köpte på en familjedeal, stort! Jag är iallafall supernöjd med min nya bebis.
 
Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback