Måndag

 
Nu är jag tillbaka i Kalmar efter en mysig "lilljulhelg" hemma.
Kom hem i fredags, fick spenat med bacon och ägg till lunch, en av mina mammasmatfavoriter! Sen var det bara på med underställ och skidkläder, för vi skulle ut i pulkabacken direkt. Min rosa racerpulka håller i fortfarande. Kul som tusan var det! Länge sen jag åkte pulka nu.
Sen hämtade jag Emil på stationen. Och när vi kom hem så var det klädbyte igen. Jag, Jessica, Lovisa och Emilia gick luciatåg. L och E drog ett fint solo på sockerbagarsången och hade minst två ljusbyten under luciatåget. Gulligt.
Sen var det julbord, och därefter den efterlängtade julklappsutdelningen. Jag mötte ju tomten när jag åkte hem, och han bad mig ta med julklapparna hem, för han hade inte tid att komma förbi på kvällen, så vi fick bli utan tomte.
I lördags var tjejerna på julshow i stallet hemma. Sen kom kusinerna med familj hem och vi åt tacos och pratade hela kvällen lång.
Igår vinkade vi hejdå till Östersundsgänget. Sen tog Emil tåget upp till jönkan och jag åkte tillbaka till Kalmar.
 
Idag vaknade jag när jag skulle. Och precis vid den tidpunkten så slocknade min ljusstake, routern dog och ventilationen tystnade - strömavbrott. Trodde det hade gått en propp hos mig, och övervägde att ringa till pappa. Men innan jag gjorde det (med risk för att göra en såkallad "Jessica") så kollade jag ut genom fönstret, det var väldigt mörkt ute. Och i lägenhetshusen runt om med. Jag misstänkte därför ett lite mer omfattande strömavbrott, och mycket riktigt - hela Öland och större delen av Kalmar var drabbade. Så jag gick och la mig igen och gick upp när strömmen kom tillbaka, en och en halv timma senare.
 
Har varit i skolan mellan halv tio till fyra idag. Låång dag! Gjort lite på keratometeruppgiften, två föreläsningar och en föreläsning/övning.
 
Nu håller jag på att tvätta och förbereda inför kommande jullov. Två dagar till i skolan, sen bär det av hemåt! Det ska bli så skönt!
 
Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback