Fredag.

 
Tidiga morgnar under vintersäsongen är ingen hit. Det är liksom natt när man ska gå upp. Sen är det ju typ mörkt när man ska hem.
 
Idag hade vi vår andra kliniska övning. Vi fick göra en undersökning som man gör innan man tillpassar kontaktlinser på en patient. Inte lilla undersökningen eller! Det tog sin lilla tid att gå igenom allt. Men man ska nog lyckas få någon struktur på det hela förr eller senare. Roligt är det iallafall, och det är så kul att få lära sig något nytt, som faktiskt inte har så mycket med det andra att göra.
 
 
Jag tog cykeln till skolan idag med. Inte för att jag trodde att jag skulle kunna cykla. Utan mest för att kunna använda den som täckmantel för att jag egentligen skulle behöva en rullator. Det är svinhalt ute. Och svinlite grus på gatorna. Inte ett enda faktiskt. Tacka vet jag Strömsund där de iallafall grusade halva trottoaren, för att andra halvan skulle kunna användas för de som åkte spark till skolan.
 
Imorgon ska jag städa iordning lite här hemma. Sen ska jag ner till Stars&Stripes och duka. Sen kommer min nattgäst; Maja + några till tjejer från klassen. Sen bär det av till helgens höjdpunkt - optikersittningen. Med sporttema. Jag är superduperpepp! Hoppas på en bra kväll. Men det lär inte bli några problem när det 60 optiker under ett och samma tak. Skoj!
 
Nu är det dags för sängen. Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback