Måndag.

 
Nu har det varit en ordentlig bloggtorka, nästan en månad sen sist.
Sen sist jag skrev har det nog hänt en hel del, jag tänker inte rada upp allt, men jag kan säga som så att jag har jobbat färdigt mina fem veckor på Finnvedens Optik och har idag min första semesterdag - skönt. Fast, jag har trivts som fisken i vattnet på jobbet, så det kändes lite tungt att säga hej då i fredags. Tur att jag är kund där, för då har jag anledning att springa in lite andra ärenden och samtidigt passa på att hälsa på alla.
 
Igår åkte jag till Kalmar, efter en helg i stugan med Emil. Världens slöaste helg. Om chilla hade varit en OS-gren så hade vi lätt tagit lagguld, vi är väldigt bra på att chilla. Men vi gjorde lite annat med, åkte vattenskidor bland annat. När mami och papi kom dit på söndagen så åkte vattenskidorna fram direkt och det fanns ingenting att säga till om. Bara att hoppa i vattnet och dra på sig skidorna. Jag gav mig tusan att inte släppa linan och tog mig upp på första försöket, sen åkte jag en sväng innan jag gjorde en störtdykning i våran vik. Emil tog sig också upp på första försöket och åkte en sväng han med. Sen spelade vi kubb, kastade pil, kollade på OS, åt mat och var ute och gick en sväng hemma med. Skön helg!
 
Idag vaknade jag iallafall upp i Kalmar. Drömde en mardröm inatt och vaknade vid halv fyra. Jag har drömt mardrömmar de tre senaste gångerna jag varit i Kalmar själv. Så jag är inte jätteroad av att gå och lägga mig på kvällarna här längre.
Nu ska jag påbörja en pluggvecka. Jag ska tokplugga 24/7 fram till fredag hade jag tänkt. På lördag skriver jag omtenta i fysiologi - världens tråkigaste kurs. Sen åker jag hem till Värnamoet och möter upp Bergdahl/Kempe-släkten och Emil på Källäng. Vi ska ha släktskyttetävling på eftermiddagen, och på kvällen blir det kräftskiva med allt vad det innebär i stuga 27. Skoj!
 
Nu - plugg. Med träningsverk i axlarna från gårdagens åktur på vattnet. #klentjej
 
PUSS

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback