Livet som soffpotatis.

 
Om en vecka går jag min första dag i skolan. Sista året på optikerprogrammet.
Det betyder att jag om en vecka har haft mitt kanske livs sista sommarlov. Det har varit en underbar och väldigt lång sommar!
 
I söndags kom jag tillbaka till Kalmar. Skönt att komma hit lite tidigare så man hinner komma iordning innan skolan drar igång. Och så är det nollning denna veckan, så jag tänkte vara med och kolla lite på den.
Igår gjorde jag mitt första pass på friskis. Byggde muskler på gymmet. Sen på kvällen var det CNaS-kampen. Jag fick agera fadder och tillsammans med Jonas coachade vi ett gäng från basåret i kampen. De var riktigt duktiga! Sen gick vi hem till Carin och förfestade innan det var dags för slutdestinationen - the sign.
Vi var där tidigt, runt tio halv elva, och det var en sjuk kö. Men vi använde våra armbågar och pressade oss genom kön, så vi var inne ganska snabbt ändå. Men jag har nog aldrig stått i en så trång kö. Jag kunde bokstavligen talat inte röra på mina armar och var det någon som knuffade från ena hållet så åkte alla med. Väl inne på dansgolvet var det också helt packat med folk. Men det var roligt! En rolig kväll och det var kul att träffa alla fina klassisar igen!
 
Idag vaknade jag helt ofrivilligt när sis ringde och väckte mig vid nio. Låg och pratade med henne i 40 minuter. Sen förflyttade jag mig till soffan. Efter det har jag inte gjort mycket vettigt. Jag har näst intill inte gjort någonting alls faktiskt. Skönt tycker jag.
 
Nu ska jag fortsätta att göra ingenting resten av kvällen, sen ska jag sova. Det är hårtt med sommarlov.
 
PUSS.
 
 
 

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback