Fredag.

 
Nu har jag bott i en bag och en necessär i en vecka, typ.
För en vecka sedan kom Emil och hämtade upp mig, sen åkte vi till Malmö och tillbringade helgen där. Bodde på hotell, åt god mat, hotellfrukost, litegranna shopping, Malmöfestivalen, strålande sol och bara allmänt mysigt var det.
Sen var jag hemma över en natt och i måndags åkte jag upp till Jönkan och Emil för att tillbringa några dagar på obestämd tid där. Det har inte varit så roligt väder så vi har inte gjort något speciellt, mest bara chillat. Men man får faktiskt göra det med. Och så passade jag på att träffa Karin över en fika med! Men nu är jag tillbaka i Värnamoet igen.
 
När jag hade packat upp väskan sen veckan hämtade jag in stora resväskan, dags att börja packa för nästa resa. Resan utan returbiljett - mot Kalmar! Tänker mig att jag åker på söndag. Det är nollning nästa vecka så det kan ju vara kul att vara med på, och så är det skönt att börja förbereda allt som sig bör inför skolstarten veckan därpå.
Då är det åter till skolbänken, studiebidrag, tentastress, friskis, havregrynsgröt till kvällsmat och bäst av allt - att få träffa alla glasögonormar igen!
Jag längtar till skolan börjar nu. Känns som att hela jag, både fysiskt och psykiskt, behöver komma in i någon slags vardag med rutiner igen. Både kroppen och mitt humör börjar bli rastlöst.
 
Ikväll tänkte jag göra lite grekiskt tills mamma slutar jobbet. Grekisk sallad med tzatsiki och vitlöksbröd får det bli. Bara för att jag är så sjukt sugen på vitlöksbröd och på fetaost - gott!
 
Nu ska jag fortsätta packa från fyra månader hemma, det är en del grejer som ska med till Kalmar...!
 
PUSS.

Från dig till mig
Postat av: Maja

Åh så himla mysigt det låter som att du har med den pöjken! :) så glad jag är för er!

2012-08-26 @ 15:44:48
URL: http://Http://Maaia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback