Pååååååååsk.


Nu är glada påsken slut, slut, slut, påskakärringarna kastas ut, ut, ut.
Fyra dagar går på tok för fort. Jag hade gärnat varit ledig lite längre om man so sagen.

I torsdags åkte jag ju hem. Jag och Agatha fick sällskap i djurvagnen av Hanna och Nils. Och av en till katt, två hundar och lite annat folk. Trevligt.
Under tågresan fick vi även resultatet på den praktiska tentan. Den gick ju definitivt vägen. Fick G på en del och VG på de två andra. Sjukt nöjd Sara.
När jag väl var hemma i värnamo och hade stoppat i mig nån bit kebabpizza och nån bit capriciosa(?) så brände jag iväg till jönköping. Hängde på en "max 15 min" parkering i 1,5 h innan jessi rullade in på stationen. Sen åkte vi till donken och hängde där en stund. Såg den största bil mina ögon någonsin skådat, en Hummer limousine. Sjukt lång.
Påskafton firades med famlijen. Vi hade släktkamp. Vi började i skjuthallen där vi la 20 kronor var i potten till vem som sköt bäst på 20 skott. I en familj med 4 skyttar var det blodigt allvar vill jag lova. Jag smällde in 209,4 poäng och tog hem segern och därmed 80 kronor. 0,1 poäng före mamma. Pjuuuh!
Nästa anhalt var bowlinghallen. Där hade vi inte satt några pengar och tur var väl det. Jag spelade så pinsamt dåligt. Bommade mina 6 första slag. Hahahahah. Bättre gick det för dom andra och jag tror faktiskt att sis vann bowlingen.
Sen åkte vi hem och åt påskmat. Sen avrundade vi med "vem vill bli  miljonär". Alla familjer har ju någon medlem som är lite smartare än alla andra. I min familj råkar ju jag ha dragit det strået, så jag blev ju självklart miljonär först. Jag gissade ju inte alls, utan kunde självklart alla frågor utantill.
Igår var vi ute och söndagsåkte i smålandsskogarna. Var ute i stugan en sväng, sen lunchade vi i Lagan.
Jessica åkte tidigt idag på morgonen, men för oss (mig och katten) som inte har så långt hem så kunde vi ta sovmorgon.
Nu är jag nyduschad, har ätit kvällsmat och sitter i soffan. Agatha kom precis och kröp upp i knät. Hon är på myshumör. Spinneriet är i full gång. Jag tror vi kommer sitta här en stund. Titta på bonde söker fru på tv, nu visas vilka bönder som det ska handla om. Jag tror jag ska skicka ett kärleksbrev till snubben med kamelerna. Enligt Linda ser han ut som en blandning mellan jultomten och en motorcykelsnubbe, det låter väl härligt. Eller?

PUSS



Hummerlimousinen, ser ni hur lång den är eller? Typ som en och en halv "vanlig" limo. Sjukt lång.


Agatha smälter in bland påskpyntet.


 

Familjeskytte.

 

                        Mamma                                 &                                 Jessica                         

 

        Pappa                                      &                                    Jessi           



Det är såhär de ska se ut ;) Fick lite puls på slutet, och då kom 9'an...



Jag och systeryster i stugan.


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback