Fredag.


Jag startade dagen på det mest pissiga sätt, sett ifrån att jag ska sitta och lyssna på redovisningar hela dagen, och också själv redovisa. Jag försov mig. När jag vaknade kände jag att "hmm, klockan har redan ringt va?". Det hade den. Jag hade satt 7 klockor på telefonen och så hade jag satt min klocka som jag bara sätter när jag absolut inte får försova mig. Ändå lyckas jag med denna bragd.

Dock finns det några bra saker ändå. Och det är att jag kallar försovning även om jag vaknar i tid. Jag brukar gå upp minst 1,5 h innan jag ska cykla till skolan. Nu vaknade 0,5 h innan jag skulle cykla till skolan. Så jag hann ju ändå. Men det var med minsta möjliga marginal vill jag lova.

Som sagt så var det den stora redovisningsdagen idag. Åtta grupper skulle redovisa och man var tvungen att vara aktiv om man skulle ha chans till högre betyg. Så jag försökte så gott jag kunde. Fick in minst en fråga iallafall.
Jag tillhörde ju självklart sista gruppen som skulle redovisa, så jag hann bli duktigt nervös innan. Kunde inte ens öppna filen på usb-minnet för att jag skakade. Men det hjälpte läraren till med. Hoho.
Gick väl bra iallafall. Alla var så trötta och hungriga så de orkade nog inte lyssna riktigt när vi stod där framme och rabblade massa fakta. Och arbetet vi hade skrivit verkade också vara bra. Fick bara en enda liten fjuttig anmärkning och det var ett ord som skulle bort. Så det var lättkompletterat ;)

Imorgon åker jag hem. Det betyder att jag har helt sjukt mycket som måste göras nu. Packa, städa, vattna blommor, packa lite mer, packa ännu lite mer, rensa kylskåp mm. Ja, listan är lång, så det är väl dags att börja bocka av lite saker redan nu.

Och juste, jag klarade tentan i kliniska metoder också!! Whoooop. Fick godkänt. Men mer hade jag knappast räknat med för det krävdes mer än 90% för vg. Men jag var nära iallafall, och det känns så himla gött!

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback