Tåååårsdag.


Igår och idag har varit två intressanta dagar i skolan. Vi har haft "kedjebesök" från fyra olika optikerkedjor och ett besök av en ögonlaserklinik. De har presenterat sina visioner och berättat om hur deras verksamheter fungerar. De har verkligen förespråkat sina kedjor som de bästa så man har verkligen fått se mellan ögonen och lyssna med det kritiska örat om man säger så. Det hela har iallafall gett en bra inblick i de olika kedjorna och jag vet nu både vart jag kan tänka mig och inte tänka mig att arbeta.

Nu har jag tagit helg för denna veckan. Men det blir inte helg från skolarbete. Imorgon ska vi sitta med grupparbetet och kan förhoppningsvis få det färdigt.
Resten av helgen ska ägnas åt att förbereda inför hemfärd. Om en vecka flyttar jag här ifrån. HELT SJUKT! Nästa måndag går jag på praktik i fem veckor. När praktiken är över är mitt andra år på universitetet över och det innebär sommarlov. I tre månader. Fast jag ska jobba några veckor av de tre månaderna. Resten av tiden ska jag chilla, chilla och åter chilla. Detta kan vara mitt livs sista sommarlov så varför inte passa på att njuta?

Jag har laddat ner en roligt app. Dream talk heter den. Man sätter igång den när man sover och varje gång man gör något ljud spelar den in. Alla nätter har det bara varit inspelningar när jag vänt och vridit mig i sängen. MEN INATT. Inatt mina vänner. Så pratade jag i sömnen. Lite svårt att tyda exakt vad jag sa, men något i stil med "vart är mitt kaffe" låter det som. Undra vad jag drömde?

Nu ska jag skriva lite på grupparbetet. Jag skriver om yrken som behöver synintyg om någon är intresserad av att veta det. Piloter behöver synintyg. Och om jag någon gång skulle bli läkare ska jag utbilda mig inom flygmedicin. Det tycker jag verkar coolt.
Juste, jag kollar på hockey med. Hejar på Skellefteå för allt vad jag orkar. Brynäs får bara inte vinna. Jag fick liksom nog av brynäs när jag bott väggivägg med Bob under ett år på sörgård.
Och juste igen. Jag ska lyssna på musik också. Min ovanpågranne spelar gitarr. Inte så vackert.

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback