Torsdag.


Jag är så trött så jag vet inte vart jag ska göra av mig själv. Sover konstigt på nätterna. Vaknar vid konstiga tider. Drömmer konstigt. Det är lite konstigt helt enkelt.

Vaknade vid halv sju. Av mig själv. Petade iväg ett ord till Maja på wordfeud, som för övrigt är optikertvåans nya drog. Ett alfapetspel på I-phone. Somnade om. Vaknade en timme senare. Trots lång tid innan skolan så stressade jag runt innan jag var tvungen att trampa iväg. Mötte Hanna och Tobbe i internetbilen. Stannade och sa hej, sen var jag tvungen att trampa vidare. De hade funkis-området på morgonen, Viola, Margot, Britta m.fl - vissa namn satte sig minsann. Ibland saknar jag internetbilen, Hanna och pensionärerna. Men jag trivs bra i optikerkorridoren med.

Hade föreläsning på morgonen. Om hur man mäter hur stor skelning man har. Knepigt. Prismor med basen inåt och utåt. Bilden som tydligen inte går åt apex och rödrandiga linser.
Sen var det 3,5 h övning. Och precis som jag trodde blev det en tung eftermiddag. Jag var så trött. Och jag var inte ensam om det. Det blir så intensivt och det är inget som är som i teorin. Jag tror vi är undantag allihopa.

Nu har jag iallafall helg. Hur skönt som helst. Andra långhelgen i rad, och nästa vecka blir det ännu längre helg - me like. Imorgon ska jag försöka ta mig en tur till friskis någon gång under dagen. I övrigt kommer helgen bestå av massamassa plugg. Ska försöka läsa lite i våra underbara engelska kurslitteraturer som vi köpt för dyra pengar men är dåliga på att använda - Elliot och Grosvenor. Tänk om någon vänlig skäl hade velat skriva en optisk kurslitteratur på svenska någon gång? Då hade jag kysst den människan på fötterna.

För att tänka på något helt annat är jag sjukligt sugen på att åka skidor. När de i Sängjätten-reklamen gjorde reklam för sängen Hilding fick jag ett plötsligt sug. Backen Hildings. I vemdalsskalet. Lång och blå. Sen gör de reklam för skistar efter en liten stund. Herre min gud. Jag vill ha snö. NU! Johanna, i år måste vi boka en skidresa Till Alperna. Du, jag, busschauffören, våra racerskidor, massa varm oboy och lite ketchup - en vecka i Alperna, vad säger du?

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback