Onsdag.


Dagen började med osämja mellan mig och kissen. Jag satt i soffan och åt fil, satte ner skeden i skålen för att sätta igång tv'n och då passade hon på. Den lilla rackaren. Hon satte tassen på skeden, liiite för hårt, och gör en katapult. Ni vet? Det skjuter ut fil och flingor över filten. Och jag som har dåligt morgonhumör redan innan...
Efter det hoppar hon upp på soffbordet, men glider ner, med tassen fast i duken. Så ljuslyktorna åker i backen. Som tur var höll dom. Men ändå. Gah!

Resten av dagen bestod av...
* en föreläsning. Gjorde mig galen. Hitta astigmatism med retinoskopi. Sjukt bökigt.
* en stund i undersökningsrummen med Maja. Det var också ett äventyr. Jag tror att jag är underkorrigerad. Något rejält alltså. Men ska kolla vidare på det imorgon.
* ett medelpass med Ellinor. Såååå skönt! Tog verkligen ut mig rejält, precis vad jag behövde.

Imorgon ska jag döda tid i skolan. Biomikroskopiövning i en timme. Sen dötid i 1,5 h. Lunchmöte med Vision for all i en timme. Sen dötid i 2 h. Och till sist övning i 1,5 h. Jag ska ta med mig alla böcker jag hittar så jag kan vara lite effektiv när jag ändå inte har något bättre för mig. Ägna en stund i verkstaden ska jag göra också. Och mäta glasögon. Tråkigt men nödvändigt.

Nu måste jag förbereda morgondagen. Frukost fram, kläder fram, skolväskan ska packas. Sen ska jag sova.

PUSS.


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback