Torsdag.


Kände mig för en kort stund vuxen. Ica bankkort. Men sen blev jag nerdragen till jorden igen. Ica bankkort student. Fina grejer det där. Dubbel bonus och på vissa varor får man dubbel rabatt.

Var på skolan på förmiddagen och övade med Ellinorish. Vi retinoskoperade varandra. Och det gick väl helt okej. Förutom att jag var ute och cyklade rejält på hennes ena axelläge. Men slutresultatet blev bra!
Jag är fortfarande förundrad över min underkorrigering. Om det Ellinor fick fram på mig stämmer, så ska jag ha +8 på vänster och glasögonen jag har nu är +6,75, samt typ +7,75 på höger. Höhö. Men, jag känner ju inte att det är något problem, inte än så länge iallafall, så jag får klara mig med glasögonen jag har ett tag till.
Sen gick vi till verkstaden en stund och rättade till våra fel på inlämningsuppgiften, som jag förövrigt blir ganska galen på. Men nu är den inne för rättningsomgång no 2.

Nu ska jag boka biljetter hem till jul för sis och Micke. Anledningen till att lillasyster får göra jobbet är för att dom är i Turkiet med Mickes päron på solsemester och våra päron är på weekendresa i Tyskland. Så stackars lilla Sara som får sitta i blåsiga och höstiga Kalmar och kämpa med plugget får göra jobbet. Ska dock först tänka efter riktigt noga om hon har varit snäll nog för att komma hem till jul. Kanske ska jag boka biljetten någon annan stans. Till Jukkasjärvi kanske. Eller transibiriska järnvägen. Hoho. Tål att tänkas på.

Puss.

Från dig till mig
Postat av: Maja

Neeee vad hemskt det lät! Stckars saris får ta skiten medan de andra är på resa och gottar sig ;(

2011-09-23 @ 15:11:54
URL: http://maaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback