Thursday.


Det finns ingen hejd på dom. Drömmarna.
Inatt mina vänner blev jag uppringd av SJ. De erbjöd mig ett jobb, jag vet inte riktigt som vad, men någon slags värdinna skulle jag jobba som. Jag gick runt lite i stationshuset och gjorde vissa uppgifter. Men den största uppgiften kom ändå när pappas chef kom med sin son, han var drygt 8 år och skulle åka själv för första gången. Han bad mig att hjälpa sonen att byta tåg vid rätt hållplats. Men tyckte jag, det borde han väl klara själv. Då visar det sig att sonen har adhd/damp och faktiskt inte alls klarar detta. Så jag, och någon annan, tror det var Johanna, åker med sonen. Sen börjar vi närma oss hållplatsen där han ska byta tåg, men då måste han gå på toa, bara det att toaletten var upptagen, och han vägrar hoppa av tåget innan han fått gå på toa. Så det hela slutar med att vi inte hinner hoppa av, och han missar tåget som han ska byta till. När jag berättar detta får han ett utbrott och börjar rabbla "makaroner, makaroner, makaroner". Jag gör likadant för att han ska bli lugn. Sen övergår han till "köttbullar, köttbullar, köttbullar".
Sen vaknade jag. Torsdag morgon klockan 07.00. Allt är som vanligt.
Spontant känner jag; sluta aldrig förvånas...


Idag hade vi övning. Jag och den andra Bergdahlstjejen i klassen blev tilldelade ett rum, och dagens uppgift var retinoskopi. Och hur bökigt det än är, hur mycket man snurrar, vrider och vänder, hur mycket fel man än tycker att man gör, så hamnar man på något vänster ändå rätt i slutändan. Very good job Sara fick jag som betyg idag - sweet!
Sen hade vi grupparbete. Jag krånglade ju till det lite igår, och när man har gjort det får man minsann lov att krångla tillbaka. Så jag ställde mig och bakade kladdkakemuffins till gruppen igår vid klockan nio på kvällen för att krångla tillbaka mitt krångel.


Nu har jag pratat i telefon i 1,5 h. En halvtimme med min mor. Och en timme med min syster. Vi är lika sociala båda två, kanske 20 minuters effektivt "prat", resten av tiden sitter vi tysta. Men jag tycker om henne ändå :)


Vad ska vi göra? Ta katten i svansen och köra!
Nu ska jag och Agathisen kojsa.


PUSS.


Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback