Söndag.


Nu har jag radat upp alla nya metoder vi lärt oss i optometri II för att försöka få lite bättre koll på allt som ska in, innan tentan. 22 stycken kom jag fram till. Härliga tider!
Tur jag ska spendera en stund i undersökningsrummen tillsammans med lite härliga klassisar imorgon på min lediga dag.

Idag har päronen varit här. Mycket trevligt tycker jag. Jag har fått hjälp med diverse saker. Bland annat att rensa avloppet i handfatet - YES! Nu slipper jag borsta tänderna i diskhon, vilken jag gjort i en vecka nu, bara för att det är så schweinigt äckligt när vattnet inte rinner ner när man just borstar tänderna...
Sen har jag fått upp nya gardiner i vardagsrummet, och två nya hyllor är uppsatta. Mycket fint! Samt att papi pumpade mina cykeldäck, så nu slipper jag rulla runt på innerdelen (vad heter det? ekrarna?).
Jag har också gjort en synundersökning på min mor. Det gick lite sisådär. Ska försöka sammanställa mina resultat imorgon och se vad jag fick ihop av det hela.
Mami hade gjort kroppkakor som de tog med och som vi åt till lunch. Jag tycker faktiskt att det är ganska gott. Iallafall hemmagjorda. De första som jag åt på Öland i somras kan jag väl inte påstå va någon större hit. Nä, mammas är bättre, som med typ all mat.
Till eftermiddagsfikat bakade vi en äppelsmulpaj. Supergod! Det var med flingsalt i, så den blev något utöver det vanliga. Men ruskigt god!
Jag fick också provköra papis nya bil. Mycket spännande. Den har automat så det var lite knivigt att låta bli att trampa på någon koppling eller röra runt bland växlarna. Men både vi och bilen överlevde färden.
Både jag och Agatha tyckte att det var roligt att ha päronen här! Det har med andra ord varit en toppendag!

Nu ska jag kojsa. Agatha har redan slocknat i sin bädd. Imorgon väntar övning, tvättning, plugg och kanske ett träningspass. Förkylningen har inte riktigt lagt sig än, men det praktiskt taget skiter jag i. Jag har också mailat ordförande i skytteföreningen om när luftsäsongen börjar. Och jag vet att de, iallafall förra säsongen, hade ståendeträning på måndagar. Så får jag svar imorgon så ska jag försöka rumpa mig iväg till skjuthallen. Som tidigare sagt är jag rejält sugen och i behov av ett träningspass vid skjutbänken och Frans skulle definitivt behöva dammas av nu. Annars får jag vänta till torsdag när det är allmänträning... Åh vad jobbigt.

Puss!

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback