Samstag.


Jag började dagen med att vakna halv sju. Allt är som det ska. Jag somnar om. Vaknar. Somnar om. Vaknar. Und zu weiter. Varje gång jag vaknar överväger jag om jag verkligen orkar gå på stepen som jag bokat in mig på. När jag övervägt det hela ca 25 gånger har klockan hunnit bli nio och jag år upp, äter frulle, diskar, tittar på nyhetsmorgon, sen rumpar jag mig iväg till friskis och deltar i step-passet. Och som alltid är jag nöjd när jag går därifrån och undrar varför jag ens övervägde att stanna hemma. Skön start en lördag tycker jag.

Ikväll blir det lugnt. Ingen utgång, på grund av brist av ork och pepp. Kanske är det bra. Jag orkar inte må dåligt imorgon. Jag ska nämligen tillbringa x antal timmar på bibblan och göra ett grupparbete, och efter det ska jag, om tiden räcker till, öva på skolan.

Nu ska jag fortsätta läsa kränk-boken. Den måste vara utläst tills imorgon och jag har några sidor kvar att beta mig igenom.

Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback