Måndag.


Jag tycker att det hela börjar bli ganska komiskt just nu. Och skönt är väl det. På sätt och vis.

Var på skolan och övade idag på förmiddagen. Sen tvättade jag fyra maskiner tvätt. Glömde tvätten i torkskåpet men kom som tur var på den innan grannen skulle hänga in sin tvätt där.

Jag fick också svar från skyttetränaren idag och jag var mer än välkommen att träna. Så jag lastade skytteväskan på cykelramen och krängde på mig geväret på ryggen och rumpade mig iväg till skjuthallen. Första träningen sen januari och det var riktigt kul att skjuta! Första tio skotten var ren katastrof men när jag väl klarat av de så gick det helt okej. Sköt 40 skott och fick ihop 378, många skitskott men också förvånat många som både kändes riktigt bra och verkligen satt där dom skulle - i tian. Det går knappt att beskriva känslan av när man riktigt känner att man skjuter en tia. Magiskt.
Nu ska jag försöka hålla i träningen. Mitt mål är att ta mig dit minst en dag i veckan. Men eftersom jag inte har fri tillgång så får vi se om jag får ihop det med skola och annat. Det är iallafall skönt att ha kommit tillbaka igen. Och det bästa är att det känns kul, inte som ett måste.

Nu måste jag sova. Imorgon väntar 3,5 h klinisk övning på förmiddagen. Sen ska jag mäta färdigt mina inlämningsglas efter det tänkte jag.

Puss!

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback