Lördag.


Världens mest random dröm - jag har tagit mig igenom ett triathlonlopp.
Det var som en stafett och jag började med att springa efter att ha blivit avbytt av Usain Bolt. När jag sprang (i en skolkorridor) ligger jag helt plötsligt jämsides med en lågstadiekompis; Rebecha Wernersson, jag knuffar till henne och hon blir skitsur, för hon hade stukat foten och hade massa andra problem innan, så jag fick be om ursäkt.
Sen skulle jag cykla, det kom jag inte ihåg så mycket av. Tredje delen består utav simning, och när jag kommer till den stationen där man byter sitter mina mellanstadielärare; Storck, Green och Rapp, där och bockar av mig. Då upptäcker jag att jag har glömt ta med mig baddräkt, lärarna tyker att jag kan simma naken, för det var många som gjorde det innan, som också hade glömt badkläder, men då kommer Sandra (från min nuvarande optikerklass) och ger mig en baddräkt som jag kan låna. Snällt. Sen frågade jag om det var kallt i vattnet, och det var tydligen svinkallt, så jag drog på mig löparbyxorna och en tjocktröja över baddräkten innan jag simmade iväg.
Sen vaknade jag. Klockan 07.00 - en lördag.

Somnade dock om och klev upp vid kvart i nio. Åt lite frulle innan jag trampade iväg till skolan där jag och Ellinor har övat på synundersökningar till duggan på onsdag. Det gick bra, förutom att jag glömde ockulsionsspaden, vilket gav lite felaktigt resultat, men nu lär jag ju inte glömma den på onsdag!

Nu ska jag äta lite lunch. Vid tio i fyra ska jag vara på stationen, för då går tåget mot Lessebo. Ikväll är det spelkväll hemma hos Emma med lite tjejer i klassen. Trevligt!

Puss!

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback