Fortfarande torsdag.


Kränkta människor samarbetar inte är en bok som praktiskt taget alla borde läsa. Lärare, tränare, elever, barn, folk som arbetar med människor (optiker till exempel). Alla helt enkelt. Även fast hon som författat boken verkligen vrider allt man kan tänkas säga, till en kränkning, så tycker jag att den är bra, och den har iallafall fått mig att tänka efter. Mission tänkinnandutalar börjar nu.
Jag har fått upp många tankar med gånger jag bara hade velat haft den här boken och tyckt upp den i näsan på vissa.

Jag är sjukt sugen på pizza. Varje gång jag cyklar förbi pizzeria Funkabo känner jag hur doften av pizza invarderar mitt luktsinne och skickar signaler till min hjärna som sedan börjar producera dregel. Längtan efter pizza är enorm just nu. Haha. Jag är sjuk. Riktigt så funka(bo)r det kanske inte. Men jag måste medge att jag är sugen.

Jag är också sjukt sugen på att läsa kinesiska. Eller mandarin kanske man säger. Men jag undrar om jag skulle få ihop det med resten av skolan, eller om det bara är dumt att hoppa på en kurs. Man kan ju läsa på kvartsfart, så det kräver ju inte jättemycket tid. Och det går inte att läsa över sommaren. Sååå, min enda chans är att göra det nu, eller att vänta tills efter jag är färdig optiker. Men, vem orkar vänta? Tror jag ska googla komvux kalmar och skicka iväg ett mail. Lite efterforskning måste man ju iallafall få göra. Hoho.

Puss.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback