Torsdag.


Ganska mysigt att vakna av att det mullrar ute. Åska och regn, det är vad dagen erbjuder.

Igår gjorde jag sommarcomeback på syjuntan. Åh så roligt det var. Jag har saknat detta onsdagsnöje, alldeles för mycket. Vi var hos Mallan och fick jättegoda enchiladas och så fick vi rabarberpaj med vaniljsås. Mums.

I övrigt tycker jag att sommarlovet flyter på som ett sommarlov ska göra. Jag tillbringade långhelgen med päronen ute i stugan. Det var ju helt galet bra väder, så jag har till och med lyckats att få lite färg. Nu återstår dock bara problemet att försöka behålla den, och det är ganska svårt när himmlen är tjock av moln.

Sen har jag dragit på mig världens förkylning. En förkylning som flyter på i vanlig ordning. Jag har avverkat feberperioden, snart är även delen med täppt näsa över, men nu börjar det övergå i mer och mer halsont och kommer väl snart sluta med typ två veckors rethosta. Sen lär jag vara fit for fight igen.

Imorgon drar jag iväg till Kalmar och stannar där över helgen. Och jag får ressällskap! Lillkussetvillingen Sandra följer med mig. Mysigt!

Nu ska jag åka till stugan en sväng. Vattna ska jag göra, på mammas begäran. Varför det nu ska vara nödvändigt när det regnat hela morgonen? Men, bäst att lyda order.

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback