Onsdag.


Tur att jag ska åka ifrån Värnamo snart, för om jag ska träffa alla kompisar "under en fika" kommer jag bli överviktig inom en vecka.
Startade dagen med sovmorgon. Skönt. Sen mötte jag upp Hanna på café Snipen och fikade en brownie. Väldigt gott och väldigt trevligt. Inte okej att man bara ses en gång om året, typ. Mycket att ta igen och vi hann väl med det mesta under 2,5 h. Sen kom Titti in på slutet med, och henne har jag ju inte heller träffat på ett år, så vi hann utbyta de vanliga fraserna "hur är det?, vad har du gjort sen sist?, vad gör du nu?, vad ska du göra i sommar?, vad ska du göra i höst?" och avsluta det hela med att vi borde träffas oftare (fast att man vet att man typ inte kommer att göra det ändå, tragiskt nog).
Sen åkte jag hem och åt lite fälskpannkaka till lunch. Och efter det så åkte jag ner på stan för fika no 2. Denna gången med Lollo och Fanny. Jag kände dock att det fick vara nog med fikabröd, så jag drack en hallonsmoothie, väldigt gott. Även under denna fikan utbyttes de vanliga fraserna och vi tjitt tjattade om en massa annat också.
Sen gick vi upp på storgatan och kollade på årets studenter som gick balen. Sååååå fina var dom. Inte klokt att det är två år sedan jag gick balen, och tog studenten. Vart tar tiden vägen?

Idag har jag haft lov i tre veckor. Tiden har gått snabbt men det har varit ruskigt skönt. Dock tycker jag att det ska bli skönt att börja jobba med. Det blir ju lite rastlöst på dagarna av att bara gå hemma.
På fredag ska jag upp till Jönkan eftersom diverse andra planer gick i kras. Jag ska hälsa på Karin och Konrad i deras nya lya, och jag har hört rykten om att Johanna också ska med. Vi ska äta rabarberpaj och blanda drinkar på deras balkong. Kanske grillar vi en sparris med? ;) Majsigt värre. Hoppas på finväder.

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback