Tisdag.


Det är svettigt att springa in och ut ur bilen, upp och ner för trappor, lasta mängder med kassar och bära massor - när det är typ 25 grader ute. Men det gick fort att jobba idag, vi var färdiga redan klockan tre. Så jag klagar inte.

Jag trampade ner till Kattrumpans badplats och grillade mig själv i solen en stund. Skönt. Sen trampade jag vidare till Kalmar stadsbibliotek och införskaffade mig ett lånekort och så lånade jag en bok: mina hemligheter av Sophie Kinsella. Hon har gett mig vad jag har velat innan, i shopaholicböckerna, så jag tror starkt på denna också.

Nu ska jag fixelifixa lite här hemma. Diska, göra matlåda och plocka iordning lite. Sen ska jag slänga mig i soffan och kolla på säsongens första och efterlängtade Allsång på skansen.

Inatt drömde jag att det var krig btw. Riktigt otäckt. Jag försökte fly till personer som jag trodde att de inte skulle bomba hos, men jag hittade inte något ställe. Sen vaknade jag, något förtvivlad, vid klockan halv fem. Pigg, men inte glad. Hoppas på trevligare dröm inatt.

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback