Tisdag.


Nu har jag precis kommit hem. Inte hem från skolan, inte hem från träningen. NEJ. Jag har kommit hem från jobbet. Smaka på den du! Dagen började med introduktion och lite papperspåskrivning sen bar det iväg i internetbilen med kylanläggning för att köra ut mat till Kalmars alla pensionärer. Jag har hälsat på både Svea, Greta, Vilhelm och gud vet vad dom hette. Söta pensionärer som blev glada för maten de fick hemkörd. Det kommer nog att bli en bra sommar det här, hoppas jag.

Jag kom till Kalmar igår, efter en rååålig helg. Mellan fredag och lördag var jag och Johanna hos Karin och Konrad. Mycket trevligt. Vi bakade rabarberpaj och blandade mumsiga drinkar. Sen avslutade vi det hela med en sväng in till centrum, utan utgång, men roligt hade vi iallafall.
I söndags tog jag och mami en tripp till Gekås där vi gjorde av med massa pengar. Men istället kom jag hem med två paket tvättmedel, tandkräm, balsam, en väska, några kollegieblock och lite annat skoj.

Nu ska jag plocka iordning lite i lägenheten, orkade inte riktigt med att packa upp allt igår. Sen ska jag ladda inför två dagars jobb till. På torsdag kväll bär det av hem mot Värnamoet igen, för midsommarfirande. Jag ska resa stången, sjunga snapsvisor och äta jordgubbar i Hångerbångerlandet tillsammans med kusiner, fastrar, kusinbarn och päronen. Musigt :)))))

PUSS

Från dig till mig
Postat av: Annie

Ja det ska bli roligt att ses! Jobbet du har verkar skoj ;) Jag jobbar på trädgården, ett demensboende i djurängen. Men vi får maten färdig tror jag, inte frukost och så i och för sig men resten :)

Kram!

2011-06-22 @ 22:20:40
URL: http://anniesterckx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback