Onsdag.


Allsång på skansen levererade sommar till mig. Men när allsång var slut satt jag bänkad framför datorn för att kolla på något som levererade ännu mer till mig, dock inte sommar, utan kärlek. Mycket kärlek. Jag kollade på Coldplay live från Where the action is. Ljuv musik i mina öron, särskilt Fix you. Kanske världens bästa låt, med kanske världens bästa band.

Idag har jag lämnat mat till ännu fler pensionärer. Trevligt. Många söta och glada gummor och gubbar är det jag hälsar på.

Även fast jag inte slutade lika tidigt som igår så hann jag med en runda i solen, fast idag orkade jag inte cykla lika långt, men till Skälby gård kom jag iallafall, och där fördrev jag en timme på min filt med min nylånade bok. Mysigt :)

Nu har halva jobbarveckan gått och det återstår bara två dagar kvar. Förmodligen med fullt ös, särskilt imorgon, sägs vara den värsta dagen på veckan.

Ikväll åt jag midsommarmat. Färskpotatis, mimosasallad, ägg och burkskinka. Jag skulle kunna äta det varje dag, året runt. Till och med på julafton. Bara för att jag dissar julmat stenhårt. Gott var det.

Nu ska jag packa min väska till Danmark, bara för att jag ska kunna chilla imorgon kväll. Fast jag vet att det inte kommer att bli så ändå. Jag har ganska dålig självdiciplin om ni inte visste det redan? Om jag hade gjort allt som jag hade tänkt så hade jag varit rymdforskare idag, plus att jag hade haft kläderna sorterade i färgordning i garderoben, ingen disk, inga dammråttor, en färdigpackad väska sen igår och så hade jag förmodligen suttit i soffan redan nu, med färdigmålade naglar, matlådan tills imorgon iordning, nyduschad hade jag också varit och så hade jag nog sprungit en runda ikväll och kanske gjort iordning för att springa en runda imorgon innan jobbet med. Om om hade varit vill säga....

Nu ska jag packa, sen ska jag duscha, sen ska jag göra matlåda, sen ska jag måla naglarna.

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback