Måndag.


Är tillbaka i Kalmar efter en midsommarhelg hemma.

Midsommarafton firades i Hånger. Började på hembygdsparken där vi fikade, gick världens svåraste tipspromenad och köpte lotter. Sen åkte vi ner till stuga 10 där vi åt massa massa massa mat och ännu mer jordgubbar (jordgubbsskålen hos fastrarna går inte av för hacke, den är störst och den är bäst). Allt slutade med pappersbollskrig "alla mot alla" och då var det dags att avrunda, vi gick bort till stuga 27 där vi hade femkamp och sen åt vi korv med bröd. Härlig midsommar!

Jag har varit i stugan hela helgen. Skönt. Det finns inget bättre ställe att vakna på, på morgonen, så tyst och lugnt. Lite sol har jag fått på mig också, dock bara på framsidan. Så skulle man skruva mig så skulle jag likna en polkagris.
Idag åkte jag in till stan och inhandlade mig ett par nya jeans. Välbehövligt, för när jag skulle packa ner mina favoritjeans (och mina ena ljusa) innan helgens hemresa upptäckte jag, till min förfäran, att jag hade slitit hål mellan benen på dom.
Sen burnade jag iväg mot Kalmar. Första gången jag åkte utan gps, och hör och häpna; jag körde inte fel en enda gång. Stolt.

Nu ska jag packa upp min väska, sen ska jag sätta mig i soffan och chilla. Imorgon börjar min andra jobbvecka. Nya pensionärer, mer mat och massa bilåkande.
Veckan kommer nog gå fort, för på fredag väntar nästa äventyr. Jag ska ta tåget ner till Köpenhavn där mamma och pappa ska plocka upp mig. Papi ska skjuta nordiska mästerskapen för veteraner och jag och mamma ska hejja på! Sen ska vi åka en vända till Tyskland också, och ta en sväng på tivoli. Kuuul!

PUSS

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback