Tjugohundraelva.


Jag hoppas innerligt att ni hade en lika fin nyårsafton som jag hade, för jag hade det toppen.

Jag startade gårdagen med stafett runt elljusspåret. Med fiskfjällsskidor gled jag i princip mer bakåt än framåt och trots kortaste sträckan var jag helt skit slut. Vi avslutade med fika i vallarboden. Mysigt. Inför nästa nyår ska jag införskaffa mig ett par rediga skidor med bättre glid och så ska jag se till att träna lite mer innan. ;)

Fem timmar senare träffades vi igen. Åkte ut till Smålandsstenar där det vankades nyårsfirande. Med trettiotre personer kunde det inte bli annat än bra. Tjejerna som anordnade kalaset lyckades väldigt bra. God mat och trevligt folk. Minus var dock att temperaturen valt att vända upp till plussidan vid tolvslaget så vi firade in det nya året i regn och tö.
Hem kom jag vill halv fyra och somnade en halvtimme efter det. Vaknade vid tio och gick upp för att kolla vart päronen höll hus. Såg då båda två ligga som fågelholkar och snarka ikapp, så jag kröp ner i sängen en timme till. Vid elva hade iallafall pappa kommit ur sängen, men jag kröp ner hos mamma och vi kom inte därifrån föräns klockan ett. Helt otroligt skönt.
Större delen av dagen har tillbringats i vilande läge. Jag fick strängar till ena gitarren i julklapp så jag och mami strängade om den och stämde den, så nu kan jag rocka loss i Kalmar.
Innan vi intog soffläge inför kvällen avsmakade jag päronens nyårsmat; fläskytterfilé med hasselbackspotatis och whiskeysås. Hur gott som helst. Sen satte vi oss i soffan, och med diverse tv-programm som underhåll intog vi fruktsallad och ostbågar. Det känns som att jag har dragit nivån för hur 2011 kommer att se ut. Mycket vila och mycket mat.

Nu ska jag stänga ögonlocken för att sova bort huvudvärken som jag förmodligen fått av för mycket sömn idag.

Night.

Från dig till mig
Postat av: Annie

Härligt, skidor och gitarr, det gillar vi!! :) Hoppas att allt är bra med dig, vi ses snart!

2011-01-07 @ 14:55:50
URL: http://anniesterckx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback