Sara vs. avloppet.


Okej. Här kommer top notch. Vinnaren över allt i hela världen vad det gäller att bo själv.

Låt mig presentera...

RENSA AVLOPPET.

Aldrig i hela mitt liv har jag längtat så mycket efter pappa eller efter en manlig bostadskamrat som i just det ögonblicket när jag drog upp ett helt får från avloppet. Fy fabian vad vidrigt.

Och det hela började med ett oskyldigt bad. Stod kvar i badkaret medan jag tömde det, för att duscha av mig. Haha? Och när jag drar bort duschdrapperiet skådar mitt norra emaljöga ett helt översvämmat badrumsgolv.
Rensat silen har jag gjort en gång tidigare. Men nu krävdes det ännu mer. Så jag hämtade mina gula diskhandskar och plockade fram mannen i mig själv genom att med ungefär 15 meter hushållspapper dra upp det stackars fåret som hade fastnat. Tre gånger pausade jag för att ringa till pappa som fick coacha mig genom min avloppsrensning.

Men nu mina vänner: Mission Complete.

Jag ökade helt plötsligt med typ 10 poäng i vuxenlistan. Jag växte nog 15 centimeter i stolthet. Och jag tappade matlusten 100 gånger under tiden.

Men, avloppet är rensat, så nu kan jag duscha som aldrig förr.

Ps... det blir ingen havregrynsgröt och kokt ägg ikväll. Jag tror jag är mätt sen lunchen... Hrm..

PUSS.

Från dig till mig
Postat av: Maja

Då ska jag bannemig gå in där och shoppa loss. Skulle behöva lite nya trosor. Hahahahaa. Skämt. Fast det skulle jag behöva, men tror inte att de blir begagnade. Denna gången ;)

2011-01-27 @ 18:36:08
URL: http://maaia.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Du kan få komma till mig och rensa avloppet. Jag hatar det. Hatar, hatar, hatar.

2011-05-03 @ 14:46:03
URL: http://vvs-nykoping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback