Lost.


Jag måste göra ett tillägg. Agree with Clara.

Aftonbladet lade ut en artikel idag. Om att stjärntecknet inte stämmer.
Nöp mig i armen, kollade almanackan (inte 1'a april).
Nej
det är sant.
Här har jag, i 20 år och 9 månader, trott att jag varit
fisk.
Jag har i knappt ett år,
varje dag,
kollat aftonbladets applikation på Phillen, för att spana in fiskens horoskop.
Men, idag hade jag helt plötsligt konverterat till vattuman.
Och, jag läser mitt horoskop, och inser att det stämmer mycket mer än vad fiskens gör.
Har jag inlett mig själv i fel tankar i nästan ett år?
Har jag gjort mig lyckligare för att fisken en dag skulle vara lycklig, eller gjort mig besviken över kvällen,
för att fisken den dagen skulle varit besviken över kvällen.
Fast att jag hela tiden varit vattuman, och därmed missat min sanna, egentliga känsla.
För visst är horoskop sanna?

Idag vet jag dock inte om jag är missnöjd över något gammalt misslyckande, eller om jag borde ut och dansa och få lite humor inbankat i skallen. För jag vet inte om jag är fisk eller vattuman.

Herregud.
Snacka om att tappa taget om sig själv.
Att inte veta vem man är.
Imorgon kanske jag är en kräfta.
Eller ännu värre,
ett lejon.


Från dig till mig
Postat av: Moa

Tack för rösten i Olivias fototävling! jag har länkat till dig i min blogg! :D

2011-01-15 @ 15:41:32
URL: http://timlip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback