Bird is the word.


Har fått precis den dos av Clara som behövdes för att orka med skolstress och alla annan stress. Blev pajfikaKullzenska. När vi väl hade hittat dit vill säga. Mycket mysigt. Äppel- blåbärspaj med vaniljsås fikade vi. Superdupergott tycker jag.

Blir dock ingen spelkväll. Kom hem från stan och kollade bussarna. Och blev genast på dåligt humör. Karro och Björn bor längre upp än vad jag gör. Ändå måste man åka neråt, för att sedan byta buss och åka uppåt igen. Och jag hade behövt vänta en timme på norrgård till nästa buss skulle gå. Och det var jag mindre pepp på. Och kanske okej att göra det klockan sex, mindre roligt att stå där när jag skulle hem mittinatta sen. Nä.
Jag blir lite irriterad på busstrafiken i Kalmar. Som om jag inte nämnt det innan? Idag när jag skulle in till stan var bussen endast 15 minuter sen. Det är ju fullt normalt. Att man ens behöver betala för det... Stört.

Har iallafall planerat en tripp till Hansa city imorgon. Ska inhandla en skrivare. Smidigare att kunna skriva ut allt hemma, än att göra det på skolan. Så, någon som har ett bra tips på en billig och bra och smidig skrivare så kan ni ju höra av er.

Nu ska jag steka en kycklingfilé och äta upp resten av potatisgratängen från förra helgen. Kanske ska göra något vettigt åt kvällen när jag ändå blir hemma - plugga.

PUSS

Från dig till mig
Postat av: Annika

Bussarna jaa... fy f-n.



LillSara väntade i 45 min på en buss förra veckan.

Kom försent till skolan... :(



Bussarna går härifrån med 20 min mellanrum... alltså 4 st i tim.



Och ändå... kom det ingen buss på 45 min!



Morr!

2011-01-22 @ 17:56:21
URL: http://keanmamo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback