Måndag.


Hemmahelg. Skönt!

Imorgon påbörjar jag min sista jobbarvecka som transportör på Kalmar kommun. Ska bli ganska skönt, men jag kommer att sakna pensionärerna. Det har varit en rolig och spännande sommar, och innan jag började kunde jag knappt en enda gata (förutom min egen) men nu är mitt lokalsinne i Kalmar liiite bättre! Jag hittar iallafall till massa ålderdomshem ;)

Det drog nyss igenom ett oväder genom staden. Plötsligt händer det liksom. Jag trampade bort till Netto och köpte mjölk innan, i sol och 20 grader. Sen tyckte jag att det mullrade lite, men trodde det var någon som drog igång en motorcykel. Men när det mullrat ett tag kom jag på att det var Åskar som var på besök och så helt plötsligt började det att blixtra och dundra rejält, och en liten regnskur kom det också.
Så nu är det blött på backen, nyåskat och 13 grader i luften.

Idag när jag kom tillbaka till Kalmar idag så möblerade jag inför min nya kamrat som ska flytta hit. På toaletten står en kattlåda, i köket står två matskålar redo, jämte sängen står en kattsäng, vid fönstret står en klösmöbel, framför tv'n ligger det en tv-kudde och i gaderoben står en låda med en borste, klosax och diverse leksaker. Så nu är jag mer än redo för att hämta hem min mya kompis!
Mamma och pappa har stått för bygge av klösmöbel och syende av sängar och kuddar. Sååå fint!!

Nu är det nog dags att krypa ner i sängen. Jag har fastnat i en bok; Gravidchock - reporter erkänner, av Belinda Olsson. En bok i min smak. Och på tal om gravidchock så har mina drömmar varit i farten igen. Jag drömde att jag var gravid inatt, magen var jättestor och jag velade fram och tillbaka om jag skulle behålla barnet. Jag visste inte vem pappan var och barnmoskorna var jättemystiska. Knepigt det där.

PUSS!

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback