The day after yesterday.


Nu ska vi se här. Vad har hänt sen sist?
Det har varit Värnamodagarna hemma. Har varit nere två kvällar och ätit med päronen, fastrarna och Sofia och Sara, älgkebab ena dagen och langos andra dagen. Mycket gott.
Igår var det skyttets dag på Källäng, man fick testa skjuta luftgevär, korthåll och 6,5 och så var det tipspromenad och lite så. Jag hjälpte till lite med att instruera på korthållsskyttet. Och så åt jag bullens varmkorv. Och jag sköt minsann också. Luftgevär gick väl bra, korthållet gick mindre bra, eller jag hade en fin träffbild, men den låg ju så långt söderut så det nästan vart varmt, men för att komma till det jag vill; 6,5. Jag har aldrig testat detta, och jag laddade mentalt hela förmiddagen innan jag vågade skjuta iväg mina skott. Det är så grov rekyl och det smäller så högt, så det var det jag drog mig för. Men men, jag smällde iallafall iväg 48 poäng. Inte helt illa pinkat måste jag säga. Ont i axeln gjorde det, och jag är öm idag med. Men det gav en liten kick när man drog i avtryckaren minsann.

På eftermiddagen packade jag in mig, alla grejer och Agatha i mammas pegge och så burnade vi iväg till Kalmar. Det vankades nämligen ett gardenparty för alla nya studenter, faddrar och oss ickefaddrar. Och herregud vilken kväll.
Började med förförferre hos Maja. Ellinor, jag oh Majsen åt superdupergoda chokladmuffins och satt och snackade en stund. Sen skulle Ellinorish hem och jag och Maja började peppa party. Några cider och galna förfestbilder senare så gick vi iväg och mötte upp några från klassen som vi tog sällskap med, sen började kalaset. Och vilken kväll det blev. Vi dansade och sjöng (skrek) med i alla låtar, träffade massa härliga klasskompisar och det var så sjukt roligt!
Kom hem runt tvåtiden och slängde mig i sängen med Agatha bredvid mig. Och nu är vi nyss uppstigna efter att ha legat och gosat hela morgonen, hon har varit på världens kelhumör. Sträcker fram tassen och klappar sååå försiktigt på min kind. Myspys.

Nu måste jag göra någon nytta. Och btw, imorgon börjar skolan. Whoop whoop!

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback