Söndag.


God morgon. Jag och kissen har äntligen orkat oss ur sängen bort till soffan, jag sitter i och hon sitter under.

Igår hämtade jag ju som sagt min kisse. Det var en tung färd tillbaka till Kalmar för matte, för lillan jamade och gnydde hela vägen. Men det tog slut när vi väl landade i funkabo. Sen ägnades dagen åt att utforska lägenhetens alla skrymslen och hörn. Började med skohyllan, fortsatte längst in under sängen för att sen gå över till tv-hyllans hörn och till sist avslutade hon under soffan.

På kvällen gav jag mig iväg till Hanna där det vankades vikariefest. Vi var hemma hos Hanna till en bra bit fram på kvällskvisten, lyssnade på musik och snackade en massa. Sen gick vi ut framåt halv elva typ, gick in på K.M och satt där tills de stängde. Sen blev det fyllekäk på gatuköket innan vi drog hemåt. Mycket trevlig kväll med ett härligt gäng!

Var hemma runt två och slängde mig i sängen direkt. Efter två minuter stod det en katt på golvet jämte och jamade. Hon var dock inte så intresserad av att sova, så större delen av natten har jag tillbringat med att busa, försöka få henne att sluta att klösa i täcket och att klia henne bakom öronen tills jag trodde att hon skulle spinna runt. Det är helt galet vilka ljud hon får ur sig, hon låter som pappas röjsåg när hon drar igång som mest. Det hela resulterade i inte allt för många timmars sömn.

Idag mår jag som jag förtjänar efter nattens bravader. Har fått i mig frukost efter många om och men och nu ska jag sätta tillbaka alla grejer som ska stå under sängen och bara hoppas på att kittykatti inte är sugen på att gömma sig där under något mer. Man vill ju som gärna se vart man har henne hela tiden.
I kväll kommer matte-matte på besök. Skoj!

Puss!

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback