Fredag.


Nu är det slut - TUT!

Avverkat min sista dag som transportör. Levererat mina sista varor. Sagt hej då till alla söta pensionärer hela veckan.
Blandade känslor med att inte komma tillbaka nästa vecka. Men, det ska bli ganska skönt att komma tillbaka till verkligheten också; skola, tentor, studiebidrag och klassen.

I helgen är det Kalmar stadsfest. Jag och Maja ska in till stan en vända ikväll. Kanske hinner vi se lite Maggio? Hoppashoppas :))) Och imorgon är det vikariefest på kvällen. Kan enligt diverse rykten bli en spännande kväll.

Och imorgon vid klockan 10.00 blir jag kattägare. Jag ska äntligen hämta hem min lilla kisse! Som jag har längtat de senaste dagarna. Ni vet en såndär jobbig längtan, när det kryper i benen och man undrar hur det ska gå till för att man ska orka ta sig igenom flera tiotal timmar innan stunden är kommen. Och nu är det bara 15 h kvar! Galet!

Kommande vecka blir en kalmarvecka. Jag har en omtenta hängandes över mig som jag ska skriva nästa lördag. På sveriges tråkigaste kurs; allmän fysiologi. Så jag ska plugga (försöka iallafall) 24/7, samtidigt som jag ska gosa sönder katten.
Men innan pluggveckan börjar så kommer mami på besök över en natt. Hon ska hjälpa mig ta hand om min bebis. Myyysigt :)

Nu ska jag fixa lite kvällsmat. Dvs plocka ut en matlåda med tagliatelle och marinerad fläskfilé ur frysen. Sen ska jag ta på mig lite kläder som man kan visa sig utomhus med. Dvs inte rosa plyshbyxor och gult brottarlinne. (ja, jag ser ut som en missfärgad, icke-snurrad polkagris). Sen bär det av mot centrum!

PUSS.

Från dig till mig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback